از ابتدای دولت سیزدهم؛

۲۰۰ روستای خراسان رضوی زیر پوشش اینترنت قرار گرفته اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۰ روستا با بیش از ۲۰ خانوار استان تحت پوشش اینترنت قرار گرفته و موجب تحقق پوشش ۹۰ درصدی اینترنت روستا‌های خراسان رضوی شده است.

علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: بر مبنای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم، تمامی روستا‌های با بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این که توسعه پوشش اینترنت با هدف عدالت ارتباطی از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته است، ادامه داد: بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی ۸۰ درصد هدف گذاری شده بود که خراسان رضوی بیش از تعهد‌ها در این زمینه عمل کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: با رویکرد ایجاد عدالت ارتباطی و از بین بردن شکاف مناطق برخوردار و کم برخوردار، وزارت ارتباطات برای بهره‌مندی کامل مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت، متعهد و پیگیر شده است.

دلگیر با اشاره به واگذاری خدمات بخش‌های دولتی به مخابرات و ایرانسل از سال ۱۳۹۲ افزود: این اپراتور‌ها مکلف به ارائه خدمات به مناطق روستایی هستند و در مناطقی نیز که برای اپراتور‌ها صرفه اقتصادی ندارد دولت موظف است از محل درآمد اپراتور‌ها برای بهره‌مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت سرمایه‌گذاری کند.

وی شتاب دادن به تامین اینترنت مناطق روستایی را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی دانست و ادامه داد: از ابتدای کار دولت سیزدهم بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتصال روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

خراسان رضوی سه هزار و ۲۱۸ روستا دارد که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار